tag:blogger.com,1999:blog-6022374387699215831.post870952544406734560..comments2020-08-15T12:22:48.571+03:00Comments on За кого да гласуваме?: Бюлетина 14: "Атака"Unknownnoreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-6022374387699215831.post-70853028552529463422013-05-12T11:28:05.411+03:002013-05-12T11:28:05.411+03:00Което означава, че турците трябва да учат правосла...Което означава, че турците трябва да учат православие, също както и българите, които не са вярващи. Не съм съгласен с липсата на избор на в тази насока.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6022374387699215831.post-21064700538070617932013-05-12T08:32:01.909+03:002013-05-12T08:32:01.909+03:00Напротив,никаква глупост не е това с вероучението ...Напротив,никаква глупост не е това с вероучението , а е необходимост ,която отдавна трябваше да се въведе! Паралелно със знанията по другите предмети ,изучавайки вероучението,децата ще се научат на толерантност и човещина и няма да бъдат лесна плячка на навъдилите се секти у нас. И понеже говорим за България не забравяйте ,че православието е официалната религия.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6022374387699215831.post-3042780611983085452013-05-10T17:43:23.955+03:002013-05-10T17:43:23.955+03:00Нека дам пример - от Ню Йорк до Вашингтон са около...Нека дам пример - от Ню Йорк до Вашингтон са около 350 км., което е приблизително разстоянието от Бургас до София. Цената на най-евтиния билет (www.amtrak.com), е $158, което е около 240 лева.<br /><br />В Германия, разстоянието от Бремен до Дюселдорф е около 300 км., а билета е 60 евро, или 120 лева (www.reiseauskunft.bahn.de).<br /><br />Тук говорим за масово използван транспорт, където са внедрени нови технологии, което трябва да означава възможно най-ниска цена за крайния клиент (масови продажби = ниски цени).<br /><br />В България, същия билет струва 23 лева и 10 стотинки за 418 км. (www.bdz.bg), който не всички могат да си позволят (малко продажби = повишаване на цените на билетите, с цел покриване на разходите).<br /><br />Защо обаче цените на билетите в България не се покачват? Защото тогава никой няма да може да си позволи услугите на БДЖ, а това означава мигновен фалит. И тук идва първия довод, на всички, на които обяснявам причините за проблемите на БДЖ: "Да, ама американците правят по $4000 на месец, а ние само по $200 - няма място за сравнение!"<br /><br />Този довод щеше да е верен, ако ние произвеждахме ресурсите за нашите железници. Както добре знаем, скоро купихме вагони втора употреба, защото други не можем да си позволим или да произведем, а новите локомотиви отново са чуждо производство - при това няколко пъти обмисляхме да ги върнем, защото с билети от 20 лева, излишно много държавни служители в БДЖ, и локомотиви за милиони (и свръзаните с тях разходи за стотици хиляди), сметката няма как да излезе.<br /><br />Тоест, в обобщение, ако не можем да плащаме колкото германците за един билет, тогава не можем да поддържаме железница, която разчита на европейски компоненти.<br /><br />Същият е спора за високите цени на ток, горива и т.н. - ние не ги произвеждаме, следователно не можем да имаме претенции за цената им - който има, трябва да хване калашника и да ходи на Червения площад. Западна Европа е също зависима от Русия, но цените на горивата не ги притесняват толкова много - все пак заплатите им са двайсет пъти по-големи от нашите - и това е към което ние трябва да се стремим, чрез по-голямо производство и износ на български стоки (т.е. повишаване на стандарта чрез внос на чужди пари).<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6022374387699215831.post-13962730323189322642013-05-10T16:54:17.089+03:002013-05-10T16:54:17.089+03:00САМО АТАКА 14 САМО АТАКА 14 Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6022374387699215831.post-28240641321153447892013-05-10T15:16:15.631+03:002013-05-10T15:16:15.631+03:00Изобщо не сте прав, давайки пример за транспорта в...Изобщо не сте прав, давайки пример за транспорта в САЩ.. Това е огромна страна и е лесно да се напълни самолет за полет 500-1000км. Това в Б-я е абсолютно неприложимо и спрямо територията(като размер) на страната железниците са най-евтиният и бърз транспорт! Друг е въпроса, защо никой не желае БДЖ да съществуват.<br />Относно държавните служители сте коректен. Крайно време е да се намали техният брой за да има някакво полза от тях.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6022374387699215831.post-48853794597609822182013-05-09T11:32:12.241+03:002013-05-09T11:32:12.241+03:00Когато притежавате един актив, трябва да го управл...Когато притежавате един актив, трябва да го управлявате - в противен случай говорим за пропуснати ползи. Ако държавата определя (дори и само общи) насоки как да се използва собствеността й, това означава, че тя я управлява.<br /><br />Ролята на държавата е социална, т.е. тя съществува с една единствена цел - за общото благо (регулиране на ресурсите, вътрешна и външна охрана, здравеопазване и т.н.). Ако същата тази държава определи социални цели за въпросната собственост, как частните акционери ще имат стимул да работят?<br /><br />Пример: БДЖ. Всички се оплакват, че билетите са скъпи, а поради социалните цели на държавата, тя иска да предлага евтин транспорт на гражданите си. Реалността е, че железниците са едно от най-скъпите транспортни съоръжения за поддръжка. В САЩ е по-евтино да използваш услугите на авиокомпания отколкото да пътуваш с влак. Същия пример мога да дам с редица европейски държави. В резултат от целенасочената социална политика на държавата, БДЖ се срива, няма кой да я купи, затова сега я скапват докато си загуби стойността и я приватизират за жълти стотинки.<br /><br />Същия пример мога да дам със самия държавен апарат. Половин милион държавни служители обслужват 2.5 милиона работещи. В коя частна фирма има по един служител за всеки 5 клиента? Дори и да сметна съотношението спрямо 7 милиона човека, това отново прави 1 служител само за 14 клиента - къде го има това в частния сектор?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6022374387699215831.post-31590870706509417682013-05-09T10:58:01.895+03:002013-05-09T10:58:01.895+03:00Цитат от статията "И преди съм го казвал - дъ...Цитат от статията "И преди съм го казвал - държавата не е добър стопанин и никога не може да работи толкова ефективно, колкото частни дружества в условия на конкуренция".<br />Крайно време е да се разбере, че това клише е НЕ точно. Собствеността и управлението са две напълно различни качества. Да, държавата може да не е добър управленец (особено след 1989), но това не значи, че не може да бъде собственик. Има подготвени хора, професионалисти, чийто опит и квалификация са доказали, че могат да създават работещи, печеливши структури и в същото време да защитават интереса на акционера (т.е. държавата и обществото). Те ще бъдат управленците. Акционерът (държавата) ще постави приоритетите, които отразяват нуждите на обществото и ще определи стимулите за управленците, ако постигнат добри резултати. <br />Пиша всичко това, защото считам, че има обществени интереси, които нито един частен не може да защити. Частния интерес е насочен към максимизиране на печалбата.<br />Освен това, трябва да се разбере, че професионалистите струват скъпо, но все пак по-евтино от държавен служител със заплата 2000-3000 лв., който е не подготвен,организира корупционни схеми и отклонява стотици хиляди и милиони лв.!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6022374387699215831.post-50317726967511722962013-05-08T13:56:24.117+03:002013-05-08T13:56:24.117+03:00Използвайки новия лаф, "А дано, 'ма надал...Използвайки новия лаф, "А дано, 'ма надали."Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6022374387699215831.post-15122836131661402842013-05-08T13:54:42.640+03:002013-05-08T13:54:42.640+03:00Гласувайте за "АТАКА" те ще ни измъкнат ...Гласувайте за "АТАКА" те ще ни измъкнат от мизерята в България Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6022374387699215831.post-19999235760038844002013-04-30T15:34:10.477+03:002013-04-30T15:34:10.477+03:00Е да, това е очевидно. Той от онези хора, които си...Е да, това е очевидно. Той от онези хора, които си мислят, че тяхната вяра е единствената правилна, а всички останали са грешни. Тъжно...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6022374387699215831.post-75665274285040780482013-04-30T15:07:53.371+03:002013-04-30T15:07:53.371+03:00Би било правилното решение, но едва ли лидера на п...Би било правилното решение, но едва ли лидера на партията ще се съгласи.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6022374387699215831.post-22552396430773824802013-04-30T14:35:07.006+03:002013-04-30T14:35:07.006+03:00Би трябвало всички религии - без никоя да е по-при...Би трябвало всички религии - без никоя да е по-привилегирована от останалите.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6022374387699215831.post-5470765607970909662013-04-30T14:27:45.261+03:002013-04-30T14:27:45.261+03:00Други ще се зарадват. Обаче има интересен въпрос -...Други ще се зарадват. Обаче има интересен въпрос - само православие ли ще се преподава или и други религии? ;)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6022374387699215831.post-64376368312518205822013-04-30T14:13:56.458+03:002013-04-30T14:13:56.458+03:00Това с вероучението е голяма глупост - религията н...Това с вероучението е голяма глупост - религията няма място в училищата. Там децата трябва да получават знания, а не древни небивалици и суеверия!Anonymousnoreply@blogger.com